вторник, 25 августа 2015 г.

КЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС



КЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС
«ПРАВОЗНАВСТВО. ПРАКТИЧНИЙ КУРС.»
2015-2016 н.р.

Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Вступ (1 година)
1



  Вступ.Мета, завдання, особливості курсу.  Як працювати на уроках курсу. Як користуватись підручником.
Розповідає про мету, завдання, особливості курсу.
Пояснює як працювати на уроках курсу.
Висловлює власні очікування щодо вивчення курсу.
Розділ 1. Правила і закони у суспільстві та твоєму житті (7 годин)
2



Правила у суспільстві та їх призначення.Що таке правила та як вони виникають. Які правила існують у суспільстві. У чому призначення правил
Пояснює  що таке правила, розповідає як і чому у суспільстві виникають правила.
Наводить приклади різноманітних правил та сфер суспільного життя, де вони діють.
Висловлює власне ставлення до правил співжиття людей та їх дотримання
3



Право. Що таке право. Норми права та галузі права. Які суспільні відносини називають правовими.
Розтлумачує поняття «право».
Пояснює що таке галузь права та норма права.
Наводить приклади правових норм та розрізняє їх види.
Висловлює власну оцінку ролі права в житті людей
4



Правовідносини. Що таке правовідносини. Учасники правовідносин та підстави їх виникнення.
Характеризує правові відносини та наводить приклади правових ситуацій.
5



Закон. Що таке закон. Конституція – Основний закон держави.  Як приймаються закони.  Підзаконні акти та їх значення для життя громади. Як і де знайти правовий документ.
Називає ознаки закону та Конституції.  ( описує процедуру прийняття закону. )
Розрізняє закон і підзаконний акт.
Аналізує ситуацію, що регулюється підзаконним актом (пояснюючи його застосування.)
Висловлює судження щодо необхідності й важливості дотримання приписів законів.
Пояснює як і де знайти правовий документ.
6



Правомірна поведінка  та правопорушення. Яка поведінка є правомірною. Що таке правопорушення. Види правопорушень. 
Пояснює що таке правопорушення, описує його  ознаки, розрізняє види правопорушень, наводить приклади правопорушень.
Розтлумачує поняття «юридична відповідальність», називає види юридичної відповідальності.
Наводить приклади обставин, що звільняють від юридичної відповідальності.
Аналізує правові ситуації щодо правопорушень.
Оцінює вчинки та поведінку учасників ситуацій
з точки зору її правомірності
7



Юридична відповідальність. Коли і як особа відповідає за правопорушення

8



Конституцію  основний закон держави. Що таке конституція. Як Конституція врегульовує життя громадян України
Пояснює що таке конституція, характеризує Конституцію України як основний закон держави,  розтлумачує зміст її окремих  положень.
Називає органи законодавчої, виконавчої та судової влади в Україні, описує їх окремі повноваження.
Висловлює судження та обґрунтовує значення конституції
9



Узагальнення / практичне заняття(1 година)
Розділ 2. Ти — людина, громадянин, значить маєш права (5 годин)
10



Права і свободи людини. Що таке права і свободи людини. Загальна декларація прав людини. Види прав і свобод людини. Конвенція ООН про права дитини. Як захищаються права і свободи  людини в Україні й світі.
Розтлумачує поняття «права і свободи людини», описує види прав і свобод людини і наводить приклади.
Називає міжнародні документи з прав людини і прав дитини.
Пояснює чому права дитини виділені в окрему категорію прав.
Аналізує зміст окремих статей Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини.
Пояснює які органи й організації покликані захищати права і свободи людини.
Аналізує правові ситуації, використовуючи окремі положення міжнародних документів з прав людини.
Висловлює власні судження про значення захисту прав людини і громадянина в Україні.
11



Громадянство України. .Що означає бути громадянином держави.  Як набути громадянства Україні. Як визначається громадянство дітей. За яких підстав припиняється громадянство України
Розтлумачує поняття «громадянство» і розрізняє статус громадянина, іноземця, особи без громадянства.
Називає підстави набуття й припинення громадянства України.
Розв’язує правові ситуації щодо набуття громадянства дітьми.
Оцінює важливість та правове значення юридичного зв’язку особи та держави
12



Конституційні права , свободи і обов’язки  людини і громадянина. Конституційні права і свободи людини і громадянина. Як реалізувати  та захистити  права і свободи. Які основні обов’язки закріплює Конституція України
Називає конституційні права і свободи людини та громадянина.
Коментує окремі статті ІІ розділу Конституції України, Пояснює юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Описує конституційні обов’язки громадян України.
Наводить приклади правових ситуацій щодо дотримання чи порушення основних прав та
свобод людини і громадянина.
Висловлює власну думку щодо прав і свобод людини як загальнолюдської цінності; власні міркування щодо виконання конституційних обов’язків.
(Оцінює необхідність реалізації громадянином конституційних прав і свобод і виконання
обов’язків)
13



Життя громадян в демократичній державі. Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави. Що таке самоврядування. Громадські об’єднання та дитячі організації.
(Пояснює поняття «демократія» і ) Розповідає про форми участі громадян у житті демократичної держави.
Пояснює поняття самоврядування, значення місцевого самоврядування  то роль органів шкільного самоврядування. (оцінює важливість участі громадян у вирішенні загальнодержавних питань та питань місцевого значення).
Наводить приклади дитячих і громадських організацій в Україні (і розповідає про їх діяльність).
(Досліджує демократичні процеси у житті навчального закладу, функціонування органів учнівського самоврядування, моделює демократичні процедури прийняття колективних рішень.)
Висловлює власну позицію щодо  громадянської активності особи.
14



Право на освіту в Україні. Якими є права та обов’язки учнів, вчителів і батьків у навчальному процесі. (Демократія у шкільному житті).
Пояснює юридичний зміст права на освіту в Україні. (та висловлює судження щодо його важливості для людини.)
Називає учасників навчально-виховного процесу і описує,   їх окремі права та обов’язки.
Розв’язує правові ситуації, пов’язані з правами і обов’язками учасників навчально-виховного процесу.
Висловлює власну думку щодо реалізації права на освіту.  (оцінки взаємовідносин і поведінки учасників навчально-виховного процесу в життєвих ситуаціях.)
15



Узагальнення/ практичне заняття (1 година)
Розділ 3. Ти і цивільно-правові відносини (5 годин)
16



Цивільне право Що регулює цивільне право. Як захистити особисті немайнові та майнові права.

17



Право власності. Що таке право власності. Як людина стає власником. Як реалізувати право власності. Якими правами наділені неповнолітні власники. Якими є підстави припинення права власності.
Пояснює юридичний зміст права власності наводить приклади права володіння, користування, розпорядження майном характеризує підстави набуття і припинення права власності, ілюструє їх прикладами.
Розрізняє форми власності,
Розповідає  як дитина стає власником і як вона може розпорядитися належним їй майном.
Аналізує правові ситуації на підставі окремих положень цивільного законодавства.
Оцінює важливість для людини бути власником
18



Цивільно-правові договіри. Які договори є цивільно-правовими. Як укласти договір. Які договори можуть укладати неповнолітні
Пояснює що таке договір, називає види цивільно-правових договорів, наводить приклади.
Розповідає  хто і як укладає договори.
Аналізує зразок типового договору щодо його предмету, сторін та змісту.
Моделює процедуру укладання договору та розв’язує ситуації, що можуть виникнути при укладанні договорів неповнолітніми особами.
Висловлює власне ставлення до важливості 
дотримання умов цивільно-правових договорів
19



Цивільно-правова відповідальність .Що таке цивільно-правова відповідальність. Цивільно-правова відповідальність малолітніх та неповнолітніх осіб
Розрізняє особисті немайнові і майнові права та наводить приклади.
Називає підстави цивільно-правової відповідальності.
Складає за зразком позовну заяву і моделює процедуру захисту цивільних прав у суді. Аналізує правові ситуації щодо цивільної відповідальності малолітніх та неповнолітніх осіб.
Висловлює оцінки вчинків і поведінки неповнолітніх, пов’язані з цивільно-правовою відповідальністю.
20



Спадкове право .Споживачі .Хто такі спадкодавець і спадкоємець. Що таке заповіт. Як скласти заповіт. Як успадкувати майно
Пояснює хто такі спадкодавець і спадкоємець, що таке заповіт і називає умови його дійсності.
Описує порядок спадкування за законом, розповідає про порядок отримання спадщини.
Аналізує правові ситуації, що регулюються нормами спадкового права




Хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Які права споживачів закріплені законодавством України. Як захистити права споживачів. Які організації та установи допомагають споживачам у захисті їхніх прав
Розповідає хто такі споживачі, продавці, виробники,  виконавці.
Називає нормативні акти, коментує положення, що закріплюють права споживачів.
Наводить приклади порушення прав споживача з власного життя чи життя членів родини.
Моделює ситуації придбання товару, замовляння послуг чи робіт.
Описує порядок дій споживача щодо захисту порушених прав, складає за зразком скаргу (претензію) щодо порушених прав споживача.
Пропонує варіанти розв’язання  ситуацій порушення прав споживачів
21



Узагальнення/ практичне заняття (1 година)
Розділ 4. Закони в житті твоєї сім’ї (3 години)
22



Сім’я і шлюб. Що таке сім’я і шлюб. Як укласти шлюб. Чи можуть неповнолітні укласти шлюб. Які особисті немайнові та майнові права і обов’язки  мають подружжя.
Розтлумачує поняття «сім’я» і «шлюб», обґрунтовує важливість права людини на створення сім’ї.
Пояснює, використовуючи положення статей Сімейного кодексу України, умови укладання шлюбу, зокрема порядок укладання шлюбу неповнолітньою особою.
Називає окремі особисті немайнові права і обов’язки подружжя і характеризує їх на конкретних прикладах.
Аналізує правові ситуації і пропонує шляхи їх розв’язання на підставі норм сімейного права.
Висловлює власні думки щодо створення сім’ї
23



Взаємні права та обов’язки батьків і дітей. Особисті немайнові права дітей. Права батьків і дітей на майно, право на утримання.
Пояснює чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними, наводить приклади окремих прав батьків і дітей.
Описує обов’язок матері, батька утримувати дитину та обов’язок повнолітніх дітей утримувати батьків.
Моделює та розв’язує правові ситуації, пов’язані з правами і обов’язками батьків і дітей.
Висловлює власне ставлення до взаємних прав і обов’язків батьків і дітей
24



Державний захист прав дитини в сім’ї Як  держава захищає права дитини в сім’ї. Що таке опіка, піклування, усиновлення.
Називає державні органи та установи, що опікуються правами дитини.
Оцінює ситуації порушення прав дитини в сімї.
Розповідає про підстави і процедуру позбавлення батьківських прав.
Розрізняє усиновлення та опіку і піклування.
Моделює та розв’язує правові ситуації.
Висловлює судження щодо важливості і значення виховання дитини в сім’ї.
Розділ 5. Твої права у трудових відносинах (3 години)
25



Право на працю в Україні. Як законодавство регулює трудові відносини. Де можуть працювати підлітки. Як законодавство регулює працю неповнолітніх. Як закон працю неповнолітніх
захищає неповнолітніх від експлуатації
Роботодавці та працівники на ринку праці. Як знайти роботу.
Пояснює,які використовуючи положення Конституції України, юридичний зміст права на працю і наводить приклади відносини регулюються нормами трудового права.
Називає основні причини безробіття в Україні, описує шляхи пошуку роботи та оцінює їх ефективність.
Описує, використовуючи положення трудового законодавства, права неповнолітніх у трудових відносинах.
Характеризує особливості робочого часу та часу відпочинку неповнолітніх.
Складає за зразком резюме для працевлаштування.
розв’язання правових ситуацій, пов’язаних із пошуком роботи і працевлаштуванням неповнолітніх.
Формулює власну позицію щодо важливості права людини на працю
26



Прийняття на роботу. Трудовий договір  Як укласти і розірвати трудовий договір. Що записується в трудову книжку. Що таке заробітна плата
Право та підприємницька діяльність. Як зареєструватись підприємцем.
Пояснює що таке підприємницька діяльність та наводить приклади її основних організаційно-правових форм, моделює процедуру реєстрації підприємницької діяльності.
Пояснює що таке трудовий договір, називає його сторони. Розповідає про процедуру співбесіди щодо працевлаштування і порядок прийому на роботу.
Називає основні права і обов’язки роботодавця і працівника.
Описує порядок розірвання трудового договору. Складає за зразком заяву про прийом на роботу,  заяву про звільнення з роботи за власним бажанням.
Пропонує шляхи розв’язання правових ситуацій, пов’язаних із працевлаштуванням
27



Шляхи працевлаштування  неповнолітніх
Досліджує стан дитячої праці в Україні. Пропонує шляхи Оцінює проблеми пошуку роботи та працевлаштування  неповнолітніх
28



Узагальнення/ практичне заняття (1 година) 
Розділ 6. Твої орієнтири в адміністративному та кримінальному праві (6 годин)
29



Адміністративне і кримінальне право Які відносини регулює адміністративне і кримінальне право. Які правопорушення називають адміністративними. За які адміністративні проступки відповідають  неповнолітні
Називає відносини, врегульовані адміністративним  і  кримінальним правом.
Розрізняє адміністративний проступок і злочин, наводить приклади.
Називає органи, що розглядають справи про адміністративні проступки.
Описує адміністративні стягнення, що застосовуються до неповнолітніх.
Аналізує і розв’язує правові ситуації щодо адміністративних правопорушень неповнолітніх.
Висловлює власне ставлення до найпоширеніших адміністративних правопорушень неповнолітніх
30



Злочин.Що таке злочин. Ознаки та види злочинів. Склад злочину. Наслідки злочину для особи та суспільства. Як не стати жертвою злочину
(можливо  2 години)
Характеризує ознаки злочину, описує елементи складу злочину, називає види злочинів, наводить приклади.
Аналізує правові ситуації і пропонує шляхи їх розв’язання, використовуючи окремі статті Кримінального кодексу України.
Моделює варіанти поведінки в ситуаціях загрози стати жертвою злочину.
Оцінює наслідки злочину для конкретної особи, оточуючих і суспільства в цілому
31



Кримінальна відповідальність Що таке кримінальна відповідальність і кримінальне покарання. Які покарання передбачені Кримінальним кодексом України. Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх
Розтлумачує поняття «кримінальна відповідальність» і називає її підстави, пояснює що таке покарання.
Називає види покарань, що застосовуються до неповнолітньої особи, яка вчинила злочин, розповідає про особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх
Оцінює причини підліткової злочинності в Україні.
Висловлює власне ставлення до злочинів
32



Правоохоронні органи в Україні. Міліція і неповнолітні. Як звернутися до міліції. Які права має неповнолітня особа при затриманні, арешті, допиті
Пояснює які органи держави називають право охоронними і наводить приклади.
Описує основні завдання, права і обов’язки міліції.
Складає за зразком заяву до відділку міліції.
Характеризує права неповнолітніх осіб при затриманні, арешті, допиті.
Моделює і розв’язує правові ситуації.
Формулює власну позицію щодо поведінки в ситуації взаємодії з правоохоронними органами
33



Права та обов’язки учасників кримінального процесу .Коли порушується кримінальна справа. Як проводиться досудове слідство. Як проходить розгляд кримінальних справ у суді. Права та обов’язки учасників кримінального процесу
Називає основні етапи розгляду кримінальної справи.
Характеризує учасників кримінального процесу.
Розповідає про права і обов’язки потерпілого і підсудного.
Розтлумачує принцип презумпції невинуватості та оцінює його значення.
Пояснює процедуру судового розгляду кримінальної справи.
Висловлює власну оцінку важливості права людини на захист у суді
Розділ 7. Твоя подорож у світ юридичних професій (1 година)
34



Юридичні професії . Які юридичні професії існують. Де  здобути юридичну освіту. Хто такі слідчий і прокурор. Як стати адвокатом, суддею, нотаріусом. Коли і як ми звертаємося до правника
Описує окремі юридичні професії.
Характеризує основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій.
Описує основні вимоги до осіб, які бажають працювати за юридичним фахом.
Називає навчальні заклади, що надають юридичну освіту.
Аналізує і розв’язує ситуації, в яких особа звертається по юридичну допомогу.
Висловлює судження щодо причин популярності юридичних професій у світі
35



Узагальнення/ практичне заняття (1 година)










Комментариев нет:

Отправить комментарий